Δεκάδες Χιλιανοί φοιτητές εισέβαλαν στο μέγαρο της Γερουσίας στο Σαντιάγο την ώρα που η αρμόδια επιτροπή συζητούσε το νομοσχέδιο για τον προϋπολογισμό για την παιδεία. Οι φοιτητές παρέμειναν στην αίθουσα για πολλές ώρες σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη γενικότερη οικονομική και κοινωνική κατάσταση στη χώρα αλλά και για τα σοβαρά προβλήματα στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Υπόσχεση πως θα κατατεθεί νομοσχέδιο για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έδωσε η αντιπολίτευση μέσω του προέδρου της Γερουσίας, Γκίντο Γκριράρντι που είναι μέλος του κόμματος της αντιπολίτευσης, Κόμμα για τη Δημοκρατία. Ο Γκιράρντι τους διαβεβαίωσε πως η αστυνομία δεν θα τους απομάκρυνε από την αίθουσα. Την ίδια ώρα, ο υπουργός Παιδείας Φελίπε Μπουλνές μαζί με άλλα μέλη της επιτροπής απομακρύνθηκαν βιαστικά εν μέσω αποδοκιμασιών, μάλιστα δεν ήταν λίγοι οι φοιτητές που τους πέταξαν κέρματα.
Παράλληλα, έξω από το μέγαρο, η αστυνομία είχε μπλοκάρει την είσοδο με μεταλλικό φράχτη ώστε να εμποδίσει την είσοδο περισσότερων φοιτητών. Για ακόμη μία φορά η κινητοποίηση των φοιτητών ήταν μαζικότατη, καθώς έχουν κερδίσει όχι μόνο την στήριξη των εκπαιδευτικών αλλά και όλων των συνδικαλιστικών οργανώσεων. Αυτή την φορά στο πλευρό τους στάθηκαν και εκατοντάδες γονείς κρατώντας πανό που έγραφαν "Δωρεάν Παιδεία" και "Νομοσχέδιο Τώρα".
Το φοιτητικό κίνημα ξεκίνησε πριν από έξι μήνες με βασικό αίτημα δημόσια και δωρεάν παιδεία. Σημειώνεται πως στη Χιλή, το 40% των δαπανών για την παιδεία προέρχονται από την καταβολή διδάκτρων. Την Τρίτη, η αστυνομία έκανε χρήση δακρυγόνων και κανονιών νερού κατά τη διάρκεια διαδήλωσης διαμαρτυρίας στην οποία συνελήφθησαν 260 άτομα. Ωστόσο, η καταστολή δεν σταμάτησε τους φοιτητές οι οποίοι διαδήλωσαν δυναμικά και την Τετάρτη.
Τέλος, φαίνεται πως ο διάλογος έχει τελματώσει αφού οι φοιτητές παραμένουν αμετακίνητοι στα αιτήματα τους και ο πρόεδρος Σεμπάστιαν Πινέρα έκανε λόγο για περιορισμένη μεταρρύθμιση και αύξηση δαπανών για την εκπαίδευση ύψους 4 δισ. δολαρίων, ενώ ψήφισε και νόμο για τη χορήγηση υποτροφιών σε φτωχά παιδιά ώστε να μπορούν να πάνε σε ιδιωτικά σχολεία, απορρίπτοντας ωστόσο κατηγορηματικά την ιδέα για δωρεάν παιδεία.