Ζήτημα άμεσης ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έθεσαν χθες οι ελεγκτές της τρόικας στον υπουργό Υποδομών, Μάκη Βορίδη.
«Πρόκειται για θέμα δευτερεύουσας σημασίας για το δικό μας υπουργείο», τόνισε μετά τη συνάντηση ο υπουργός, σπεύδοντας να σημειώσει ότι αυτό αποτελεί αρμοδιότητα του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, δηλαδή του υπουργείου Οικονομικών.
Οι πιέσεις για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία έως σήμερα δεν έχει εκδηλωθεί επισήμως επενδυτικό ενδιαφέρον, ξεκίνησαν ήδη από το βράδυ της Πέμπτης, όταν το στέλεχος του τεχνικού κλιμακίου της τρόικας, Λέιλα Φερνάντες, σε σύσκεψη μεταξύ στελεχών των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απαίτησε ουσιαστικά την άνευ όρων ιδιωτικοποίησή της τώρα και όχι στα τέλη του 2013, όπως έχει προγραμματιστεί.
Ο ειδικός γραμματέας ΔΕΚΟ και Αποκρατικοποιήσεων, Γ. Κυριακός, σημείωσε ότι η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας έχει προσδιοριστεί χρονικά για το τέταρτο τετράμηνο του 2013, οπότε και τα οικονομικά αποτελέσματά της θα είναι καλύτερα.
Νέο σχέδιο
Η τοποθέτηση αυτή προκάλεσε την έντονη αντίδραση της κυρίας Φερνάντες, η οποία ζήτησε νέο επιχειρησιακό σχέδιο, βιώσιμο, προκειμένου να εγκριθεί από την Κομισιόν: «Ειδάλλως, να την πουλήσετε τώρα!», φέρεται να είπε. Οταν, μάλιστα, τα στελέχη της κυβέρνησης σημείωσαν ότι η Κομισιόν έχει εγκρίνει και άλλα επιχειρησιακά σχέδια σιδηροδρομικών επιχειρήσεων (π.χ. Deutsche Bahn), χωρίς να χρειαστεί να ιδιωτικοποιηθούν, φέρεται να απάντησε πως «Η Γερμανία δεν έχει Μνημόνιο!».
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών, η δυσφορία της τρόικας για το ζήτημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η ιδιωτικοποίηση, ενώ είχε αρχικώς προγραμματιστεί για το 2011, τώρα μετατέθηκε για το 2013.
Εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όμως, ψηλά στην ατζέντα της τρόικας είναι και οι αποκρατικοποιήσεις των 34 περιφερειακών αεροδρομίων, όπως ανέφεραν χθες οι ελεγκτές στον υπουργό Υποδομών, ο οποίος πάντως σημείωσε ότι και αυτό είναι αρμοδιότητα του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων.
Την ίδια στιγμή, με την προτροπή της τρόικας, αποφασισμένος να διεκδικήσει από τα υπουργεία συνολικές οφειλές προς τον ΟΑΣΑ, οι οποίες μόνο για το 2011 ανέρχονται σε 80 εκατομμύρια ευρώ από τη διάθεση καρτών απεριορίστων διαδρομών και από πάσο σε δικαιούχους τους, εμφανίζεται ο κ.Βορίδης.
Το θέμα των οφειλών των υπουργείων αλλά και της ζημίας από την εισιτηριοδιαφυγή συζητήθηκε λεπτομερώς στη χθεσινή συνάντηση.
«Πρόκειται για θέμα δευτερεύουσας σημασίας για το δικό μας υπουργείο», τόνισε μετά τη συνάντηση ο υπουργός, σπεύδοντας να σημειώσει ότι αυτό αποτελεί αρμοδιότητα του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, δηλαδή του υπουργείου Οικονομικών.
Οι πιέσεις για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία έως σήμερα δεν έχει εκδηλωθεί επισήμως επενδυτικό ενδιαφέρον, ξεκίνησαν ήδη από το βράδυ της Πέμπτης, όταν το στέλεχος του τεχνικού κλιμακίου της τρόικας, Λέιλα Φερνάντες, σε σύσκεψη μεταξύ στελεχών των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απαίτησε ουσιαστικά την άνευ όρων ιδιωτικοποίησή της τώρα και όχι στα τέλη του 2013, όπως έχει προγραμματιστεί.
Ο ειδικός γραμματέας ΔΕΚΟ και Αποκρατικοποιήσεων, Γ. Κυριακός, σημείωσε ότι η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας έχει προσδιοριστεί χρονικά για το τέταρτο τετράμηνο του 2013, οπότε και τα οικονομικά αποτελέσματά της θα είναι καλύτερα.
Νέο σχέδιο
Η τοποθέτηση αυτή προκάλεσε την έντονη αντίδραση της κυρίας Φερνάντες, η οποία ζήτησε νέο επιχειρησιακό σχέδιο, βιώσιμο, προκειμένου να εγκριθεί από την Κομισιόν: «Ειδάλλως, να την πουλήσετε τώρα!», φέρεται να είπε. Οταν, μάλιστα, τα στελέχη της κυβέρνησης σημείωσαν ότι η Κομισιόν έχει εγκρίνει και άλλα επιχειρησιακά σχέδια σιδηροδρομικών επιχειρήσεων (π.χ. Deutsche Bahn), χωρίς να χρειαστεί να ιδιωτικοποιηθούν, φέρεται να απάντησε πως «Η Γερμανία δεν έχει Μνημόνιο!».
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών, η δυσφορία της τρόικας για το ζήτημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η ιδιωτικοποίηση, ενώ είχε αρχικώς προγραμματιστεί για το 2011, τώρα μετατέθηκε για το 2013.
Εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όμως, ψηλά στην ατζέντα της τρόικας είναι και οι αποκρατικοποιήσεις των 34 περιφερειακών αεροδρομίων, όπως ανέφεραν χθες οι ελεγκτές στον υπουργό Υποδομών, ο οποίος πάντως σημείωσε ότι και αυτό είναι αρμοδιότητα του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων.
Την ίδια στιγμή, με την προτροπή της τρόικας, αποφασισμένος να διεκδικήσει από τα υπουργεία συνολικές οφειλές προς τον ΟΑΣΑ, οι οποίες μόνο για το 2011 ανέρχονται σε 80 εκατομμύρια ευρώ από τη διάθεση καρτών απεριορίστων διαδρομών και από πάσο σε δικαιούχους τους, εμφανίζεται ο κ.Βορίδης.
Το θέμα των οφειλών των υπουργείων αλλά και της ζημίας από την εισιτηριοδιαφυγή συζητήθηκε λεπτομερώς στη χθεσινή συνάντηση.
Μανίνα Νικολοπούλου-ΕΘΝΟΣ