«Στροφή στο σπίτι, την οικογένεια και τους φίλους» έχει κάνει ο Έλληνας καταναλωτής, σύμφωνα με έρευνα της Boston Consulting Group για την ψυχολογία των Ελλήνων καταναλωτών, σημειώνοντας πως πλέον αυτός ενισχύει την οικιακή κατανάλωση, κυνηγά καλύτερες τιμές και προμηθεύεται προϊόντα μετά από εκτεταμένη έρευνα.
Όπως προκύπτει από την έρευνα το 85% των καταναλωτών δηλώνει πως θα μειώσει τις δαπάνες του τους επόμενους μήνες, ποσοστό αυξημένο κατά 32 ποσοστιαίες μονάδες από αντίστοιχη έρευνα που είχε γίνει επτά μήνες πριν την τελευταία έρευνα.
Σημειώνεται δε, ότι ποσοστό 18% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει μεταφέρει τις καταθέσεις στο εξωτερικό ενώ σε ότι αφορά στην κατανάλωση, μόλις το 24% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα αγοράσει ελληνικά προϊόντα διότι θεωρεί τις τιμές υψηλότερες από αυτές που μπορεί να ανταποκριθεί, ποσοστό ιδιαίτερα μειωμένο αν αναλογιστεί κανείς ότι ποσοστό 12% των Ελλήνων δήλωσαν ότι δεν θα στραφούν στην αγορά ελληνικών προϊόντων.
Σύμφωνα πάντα με την έρευνα της Boston Consulting Group το 65% των Ελλήνων βρίσκεται σε οικονομικό πρόβλημα, ενώ το 56% νιώθει ανασφάλεια. Την ίδια ώρα έχει διπλασιαστεί το ποσοστό των Ελλήνων που απάντησαν ότι φοβούνται ότι θα χάσουν τη δουλειά τους, το επόμενο διάστημα.
Την ίδια στιγμή, το Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών (ΕΛΚΕΚΑ) ανακοίνωσε πως το κόστος ζωής των Ελλήνων καταναλωτών την τελευταία δεκαετία έχει εκτοξευθεί στα ύψη.
Ειδικότερα, όπως προέκυψε από την έρευνα του ΕΛΚΕΚΑ, ένα μεσαίο ελληνικό νοικοκυριό ξόδεψε για το οικογενειακό καλάθι 629,43 ευρώ παραπάνω, το Δεκέμβριο του 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2001, δηλαδή, μία αύξηση της τάξης του 37%.
Το οικογενειακό καλάθι ενός μεσαίου ελληνικού νοικοκυριού, σύμφωνα πάντα με το ΕΛΚΕΚΑ, ανέβηκε στα 2321,57 ευρώ, το Δεκέμβριο του 2011, σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2001, που κόστιζε 1692,14 ευρώ.
Τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασαν οι εξής κατηγορίες: Τα Αλκοολούχα ποτά και καπνός 77%, η Στέγαση 70% και οι Μεταφορές 49%. Ωστόσο αύξηση καταγράφεται και στις κατηγορίες «υγεία», «αναψυχή», «εκπαίδευση» κ.α.
Το αρνητικό περιβάλλον που επικρατεί στην αγορά καταγράφεται και στα στοιχεία τουΕπαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με το ΕΕΘ το 2011 οι διαγραφές των μελών του ανήλθαν σε 5.354, έναντι 3.976 εγγραφών δημιουργώντας έτσι ένα αρνητικό ισοζύγιο 1.378 επιχειρήσεων. Σημειώνεται πως πρόκειται για τις περισσότερες διαγραφές μελών των τελευταίων 50 χρόνων.
Τον Ιανουάριο δε φέτος, από το μητρώο του ΕΕΘ διαγράφηκαν 609 επιχειρήσεις, ενώ ενεγράφησαν μόλις 288. Μάλιστα αυτά τα νούμερα προέρχονται από τα επίσημα στοιχεία, αφού όπως διευκρινίζεται υπάρχουν επιχειρηματίες που έχουν παύσει τη λειτουργία τους, αλλά δεν μπορούν να διαγραφούν καθώς δεν έχουν το απαραίτητο κεφάλαιο για να κλείσουν τις υποχρεώσεις τους.
Όπως προκύπτει από την έρευνα το 85% των καταναλωτών δηλώνει πως θα μειώσει τις δαπάνες του τους επόμενους μήνες, ποσοστό αυξημένο κατά 32 ποσοστιαίες μονάδες από αντίστοιχη έρευνα που είχε γίνει επτά μήνες πριν την τελευταία έρευνα.
Σημειώνεται δε, ότι ποσοστό 18% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει μεταφέρει τις καταθέσεις στο εξωτερικό ενώ σε ότι αφορά στην κατανάλωση, μόλις το 24% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα αγοράσει ελληνικά προϊόντα διότι θεωρεί τις τιμές υψηλότερες από αυτές που μπορεί να ανταποκριθεί, ποσοστό ιδιαίτερα μειωμένο αν αναλογιστεί κανείς ότι ποσοστό 12% των Ελλήνων δήλωσαν ότι δεν θα στραφούν στην αγορά ελληνικών προϊόντων.
Σύμφωνα πάντα με την έρευνα της Boston Consulting Group το 65% των Ελλήνων βρίσκεται σε οικονομικό πρόβλημα, ενώ το 56% νιώθει ανασφάλεια. Την ίδια ώρα έχει διπλασιαστεί το ποσοστό των Ελλήνων που απάντησαν ότι φοβούνται ότι θα χάσουν τη δουλειά τους, το επόμενο διάστημα.
Την ίδια στιγμή, το Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών (ΕΛΚΕΚΑ) ανακοίνωσε πως το κόστος ζωής των Ελλήνων καταναλωτών την τελευταία δεκαετία έχει εκτοξευθεί στα ύψη.
Ειδικότερα, όπως προέκυψε από την έρευνα του ΕΛΚΕΚΑ, ένα μεσαίο ελληνικό νοικοκυριό ξόδεψε για το οικογενειακό καλάθι 629,43 ευρώ παραπάνω, το Δεκέμβριο του 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2001, δηλαδή, μία αύξηση της τάξης του 37%.
Το οικογενειακό καλάθι ενός μεσαίου ελληνικού νοικοκυριού, σύμφωνα πάντα με το ΕΛΚΕΚΑ, ανέβηκε στα 2321,57 ευρώ, το Δεκέμβριο του 2011, σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2001, που κόστιζε 1692,14 ευρώ.
Τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασαν οι εξής κατηγορίες: Τα Αλκοολούχα ποτά και καπνός 77%, η Στέγαση 70% και οι Μεταφορές 49%. Ωστόσο αύξηση καταγράφεται και στις κατηγορίες «υγεία», «αναψυχή», «εκπαίδευση» κ.α.
Το αρνητικό περιβάλλον που επικρατεί στην αγορά καταγράφεται και στα στοιχεία τουΕπαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με το ΕΕΘ το 2011 οι διαγραφές των μελών του ανήλθαν σε 5.354, έναντι 3.976 εγγραφών δημιουργώντας έτσι ένα αρνητικό ισοζύγιο 1.378 επιχειρήσεων. Σημειώνεται πως πρόκειται για τις περισσότερες διαγραφές μελών των τελευταίων 50 χρόνων.
Τον Ιανουάριο δε φέτος, από το μητρώο του ΕΕΘ διαγράφηκαν 609 επιχειρήσεις, ενώ ενεγράφησαν μόλις 288. Μάλιστα αυτά τα νούμερα προέρχονται από τα επίσημα στοιχεία, αφού όπως διευκρινίζεται υπάρχουν επιχειρηματίες που έχουν παύσει τη λειτουργία τους, αλλά δεν μπορούν να διαγραφούν καθώς δεν έχουν το απαραίτητο κεφάλαιο για να κλείσουν τις υποχρεώσεις τους.
tvxs.gr