Σημαντικές μεταβολές στις μεταφορικές συνήθειες των κατοίκων της Θεσσαλονίκης φαίνεται πως έχει προκαλέσει η οικονομική κρίση σύμφωνα με έρευνα του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ, στο πλαίσιο του μαθήματος «Δημόσιες Συγκοινωνίες» του τομέα Μεταφορών, Συγκοινωνιακής Υποδομής, Διαχείρισης έργων και Ανάπτυξης....
Ειδικότερα, διαπιστώνεται σημαντική αύξηση στον αριθμό των πολιτών που χρησιμοποιούν πλέον τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ αλλά και τα ποδήλατα ενώ δε λείπουν κι αυτοί που επιλέγουν το περπάτημα, αφήνοντας στην άκρη το Ι.Χ. τους. Από την αρχή του έτους παρατηρήθηκε αύξηση κατά 7% του επιβατικού κοινού του ΟΑΣΘ (σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του), παρ’ όλο που τα δρομολόγια έχουν παραμείνει τα ίδια.
Η αύξηση αυτή μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς οι καταμετρήσεις γίνονται με βάση τα ακυρωθέντα εισιτήρια και τις κάρτες, την ώρα που εκτιμάται ότι περίπου 10.000 άνθρωποι δεν ακυρώνουν το εισιτήριό τους.
Σχετικά με τις υπεραστικές συγκοινωνίες, παρατηρείται μείωση στις μετακινήσεις με αυτοκίνητο κατά 80%, με το μεγαλύτερο μέρος των οδηγών να επιλέγουν το ΚΤΕΛ, καθώς περίπου το 85% αυτών την θεωρεί ως μια λύση σημαντικά φθηνότερη.
Να σημειωθεί πως παρ’ όλο που η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (πάνω από το 50%), θεωρεί το εισιτήριο των ΚΤΕΛ ακριβό, και μόνο το 1% φθηνό, ο κυριότερος λόγος προτίμησης των ΚΤΕΛ εξακολουθεί να είναι το κόστος, σε ποσοστό 45%. Επιπλέον, ένα ποσοστό 64% θεωρεί οικονομικά σύμφορη την χρήση των ΚΤΕΛ σε σχέση με τα άλλα μέσα.
Πηγή: Salonicanews.com
Ειδικότερα, διαπιστώνεται σημαντική αύξηση στον αριθμό των πολιτών που χρησιμοποιούν πλέον τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ αλλά και τα ποδήλατα ενώ δε λείπουν κι αυτοί που επιλέγουν το περπάτημα, αφήνοντας στην άκρη το Ι.Χ. τους. Από την αρχή του έτους παρατηρήθηκε αύξηση κατά 7% του επιβατικού κοινού του ΟΑΣΘ (σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του), παρ’ όλο που τα δρομολόγια έχουν παραμείνει τα ίδια.
Η αύξηση αυτή μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς οι καταμετρήσεις γίνονται με βάση τα ακυρωθέντα εισιτήρια και τις κάρτες, την ώρα που εκτιμάται ότι περίπου 10.000 άνθρωποι δεν ακυρώνουν το εισιτήριό τους.
Σχετικά με τις υπεραστικές συγκοινωνίες, παρατηρείται μείωση στις μετακινήσεις με αυτοκίνητο κατά 80%, με το μεγαλύτερο μέρος των οδηγών να επιλέγουν το ΚΤΕΛ, καθώς περίπου το 85% αυτών την θεωρεί ως μια λύση σημαντικά φθηνότερη.
Να σημειωθεί πως παρ’ όλο που η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (πάνω από το 50%), θεωρεί το εισιτήριο των ΚΤΕΛ ακριβό, και μόνο το 1% φθηνό, ο κυριότερος λόγος προτίμησης των ΚΤΕΛ εξακολουθεί να είναι το κόστος, σε ποσοστό 45%. Επιπλέον, ένα ποσοστό 64% θεωρεί οικονομικά σύμφορη την χρήση των ΚΤΕΛ σε σχέση με τα άλλα μέσα.
Πηγή: Salonicanews.com